LŽA aicina LTRK biedrus neizmantot “pirktās žurnālistikas” piedāvājumus

 

 

Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) rīcībā nonācis Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) biedriem izsūtīts piedāvājums kā projekta “Latvijas labums” partneriem izmantot “īpašo piedāvājumu”, lai pasūtītu žurnālistu veidotus un klienta apmaksātus rakstus par īpašām cenām.

 

LŽA valde aicina Latvijas lielākās uzņēmēju organizācijas biedrus izvērtēt šos piedāvājumus plašākā kontekstā un ar saviem maksājumiem neatbalstīt Latvijas mediju vidi kropļojošo un profesionālas žurnālistikas principus graujošo praksi piedāvāt apmaksātus žurnālistikas materiālus. Mēs nevaram aizliegt izdevējiem un citu mediju vadītājiem veidot šādus piedāvājumus, bet tie grauj auditorijas uzticību mediju profesionāļiem, padara mediju vidi viegli pērkamu un neuzticamu. Ilgtermiņā šāda mediju prakse negatīvi ietekmē arī mediju biznesa stāvokli, nostādot nelīdzvērtīgās tirgus pozīcijās tās mediju organizācijas, kas nepiedāvā “pirkto žurnālistiku” vai slēpto reklāmu.

 

Par nelielu samaksu iegūts raksts, intervija, sižets uzņēmējiem var šķist izdevīga un nepieciešama investīcija, tomēr šādas publikācijas  lielākoties nesasniedz gaidīto efektu un var izrādīties nepamatota naudas tērēšana. LŽA aicina LRTK biedrus izmantot tādas savu uzņēmumu, to produktu un servisu reklamēšanas iespējas Latvijas medijos, kas atbilst normatīvo aktu un mediju ētikas principiem. Latvijas mediju vide ir pietiekami daudzveidīga, lai katrs uzņēmējs atrastu saviem komunikācijas mērķiem atbilstošas reklāmas iespējas.

 

Žurnālistiem nereti nav iespēju atteikties no šādiem mediju vadītāju darba uzdevumiem, bet uzņēmēji var izvēlēties, vai pašu pelnītos līdzekļus ieguldīt tādā saturā, kas padara Latvijas sabiedrībai piedāvāto informāciju neuzticamu un bezjēdzīgu, kas samazina iespēju, ka Latvijas sabiedrība regulāri saņems kompetentu informāciju arī par uzņēmējdarbību un citiem jautājumiem.

 

Būsim pateicīgi, ja LTRK ar savu rīcību atbalstīs žurnālistikas kvalitātes uzlabošanu un ētiskas mediju prakses nostiprināšanos Latvijā, jo kvalitatīva žurnālistika un spēcīgi mediji ir būtiska demokrātijas sastāvdaļa. Tāpat kā aicinājums pirkt Latvijas preces sniedz atbalstu Latvijas uzņēmējiem, arī uzņēmēju atbildīga rīcība, veidojot attiecības ar medijiem un neatbalstot “pirkto žurnālistiku”, var nest labumu biznesa vides pārstāvjiem un sabiedrībai kopumā.

 

 

Latvijas Žurnālistu asociācijas valde